Stylowa recepcja – bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz

recepcja

Wizerunek firmy można budować na różne sposoby. Mówi się, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, więc warto postarać się, by pierwszy kontakt sprawił, że klient  dobrze zapamięta siedzibę firmy czy osoby, które w niej spotka. W przypadku wielu biur pierwszym pomieszczeniem, do którego wchodzą klienci, jest recepcja. Warto, by ta przestrzeń została urządzona stylowo, ponieważ właśnie to miejsce wzbudza pierwsze emocje w osobie, która odwiedza siedzibę firmy. Co powinno znaleźć się w recepcji, by była stylowa?


Jakość mebli na pierwszym miejscu

Podczas projektowania recepcji warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to, by wybierane produkty były dobrej jakości, co z kolei przełoży się na ich trwałość. Jest to niezwykle ważne, ponieważ lada recepcyjna czy fotele dla klientów ulegają nieustannej eksploatacji, w związku z czym odporność na zniszczenia mechaniczne jest kluczowa. Lada recepcyjna powinna być odporna również na ścieranie czy wilgoć. W wielu przypadkach sprawdzą się meble, których elementy wykonane są z kamienia naturalnego, jednak wybór odpowiednich rozwiązań należy dopasować również w taki sposób, by wpasował się w stylistykę całego obiektu i charakter prowadzonej działalności. Podłoga drewniana z pewnością wywrze ogromne wrażenie na klientach, warto jednak pamiętać o jej odpowiedniej impregnacji, ponieważ mogą się na niej pojawiać zarysowania czy zabrudzenia.

Komfortowe oczekiwanie na wizytę

Aranżacja luksusowych wnętrz nie jest prosta, ponieważ należy zwrócić ogromną uwagę na każdy szczegół i sprawić, by każdy z elementów wykończenia dobrze komponował się z innymi. Istotną częścią podczas wykonywania projektu wielu recepcji jest lobby. Poczekalnia powinna być miejscem, w którym klienci będą mogli się zrelaksować. Właśnie dlatego jego kluczową częścią powinny być przyciągające wzrok wysokiej jakości sofy i fotele. Niebanalny styl w połączeniu z wygodą z pewnością uprzyjemnią klientom oczekiwanie na spotkanie. Warto również pamiętać o elementach, które udekorują przestrzeń w niebanalny sposób. Istotne dla wielu klientów okazuje się również miejsce, w którym mogą poczęstować się kawą lub herbatą, dlatego warto zagospodarować część przestrzeni właśnie na taki zakątek. Czasami zdarza się jednak tak, że to pracownicy recepcji proponują klientom coś do picia, wówczas przestrzeń tę można zagospodarować, stosując dekoracje, na przykład kwiaty.